نکات استفاده از بخاری چوبی و هیزمی

بخاری هیزمی

نکات استفاده از بخاری چوبی و هیزمی

انتخاب بخاری هیزمی استاندارد مستلزم آگاهی و پیروی از راهنمای خرید بخاری هیزمی است. پس وقتی تمام نکات خرید این مدل از بخای ها را رعایت کرده و این محصول را تهیه کردید، به مرحله نصب می رسید. البته قبل از روشن کردن بخاری چوبی در محیط بسته، باید به نکاتی توجه کنید

  • جایگذاری صحیح چوب در بخاری: اگر ابتدا هیزم های کاملا خشک و باریک را در داخل محوظه مخصوص بچینید و بعد هیزم های ضخیم تر را استفاده کنید، نتیجه بهتری از ایجاد گرما در محیط می گیرید. همچنین سعی کنید کاملا داخل محفظه را پر از چوب نکنید و کمی فضای خالی در داخل آن نگه دارید، زیرا این کار از ایجاد دوده اضافه جلوگیری خواهد کرد.
  • چک کردن لوله بخاری هیزمی: دقت کنید در هنگام راه اندازی بخاری، لوله متصل به آن مسدود نباشد. بهترین بررسی ممکن بعد از روشن کردن بخاری هیزمی این است که لوله بخاری داغ شده و سرد نباشد.
  • جهت جلوگیری از سیاه شدن شیشه علاوه بر اینکه هیزمها در انتهای بخاری گذاشته شده . توجه داشته باشید که گازهای متصاعد شده الیاف چوبها از قسمت برش داده شده خارج میگردد . بهترین شیوه چیدن چوبها بصورت عمودی ( شیوه سرخ پوستی ) بوده ویا سر وته چوبها به دو طرف بدنه بخاری ( سمت دستگیره ها ) گذاشته شود که در نتیجه احتمال سیاه شدن شیشه بسیار کاهش خواهد داشت .سعی شود بخاری را انباشته از هیزم نکنید که با توجه به عدم تکنولوژی رنگ مقاوم در برابر حرارت بالا در کشور احتمال آسیب دیدگی رنگ بوجود خواهد آمد و ضمنا خاکستر تولید شده از چوبها بهترین کود غنی شده برای باغچه و بهترین ماده برای تمیز کردن دوده بر روی همین شیشه بخاری شما میباشد.
دیدگاه‌ها 0

*
*