طرز تهیه کباب

کباب

اغراق نیست اگر بگوییم کباب کوبیده در میان محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین غذاهای ایرانی رتبه اول را دارد. برای ما ایرانی‌ها هیچ چیزی جای چلو کباب کوبیده را نمیگیرد. همه ما چنین خاطره خوشی در ذهن داریم که یک روز تعطیل به دشت و صحرازده‌ایم و بساط منقل را به پا کرده‌ایم.

طرز تهیه کباب کوبیده به شدت جنجال برانگیز شده، چون همه افراد از کوچیک گرفته تا بزرگ واسه درست کردنش با هم کل میندازن و هر کدوم فقط میخوان ثابت کنن که کی، بهتر میتونه کباب کوبیده رو آماده کنه.

کباب کوبیده یه کباب سنتی و خیلی قدیمیه ایرانیه که محاله از خونه بیرون بری و چشمت به اسمش نخوره یا دماغت بوش رو حس نکنه. خلاصه چه تو خونه باشی چه مهمونی یا بیرون از خونه، کباب کوبیده همه جا حضور داره.

نحوه درست کردن این کباب خوشمزه به شدت حساسه، چون ممکنه روی سیخ وا بره، خشک بشه یا خیلی چرب باشه، امکان داره مزه پیاز بده یا طعم یکی از مواد اولیه‌اش قالب باشه و شاید اصلا گوشتش خوب نباشه.

با دانستن ترکیب ادویه کباب کوبیده، فوت‌وفن‌ها و نکات مهم و طلایی این غذای سنتی و لذیذ ایرانی می‌توانید یک کباب‌ کوبیده خانگی مجلسی حرفه‌ای و خوشمزه و آبدار رستورانی بدون ریختن از روی سیخ درست کنید.

فوت و فن پختن کباب کوبیده در خانه

  • گوشت کباب کوبیده را ۲بار چرخ کنید. در ضمن یا آن را به صورت خالص از گوشت گوسفند آماده کنید یا از ترکیب گوشت گوسفند و گوساله استفاده کنید. پخت کباب کوبیده با گوشت گوساله به‌تنهایی امکان ندارد زیرا گوشت گوساله فاقد چربی لازم است. البته استفاده از قسمت‌های خیلی چرب گوشت گوسفند نیز برای پخت کباب کوبیده مناسب نیست.
  • یکی از مهم‌ترین سوال‌ها این است که چرا کباب کوبیده سفت می‌شود، یادتان باشد برای این‌که کباب کوبیده نرم و لذیذی داشته باشید باید در این مخلوط دو سوم گوشت گوسفند و یک‌سوم گوشت گوساله داشته باشید. اگر فقط از گوشت گوساله استفاده کنید کباب کوبیده خشک و سفت و بدون کیفیت می‌شود. گوشت گوسفندی به تنهایی هم هم سبب چربی بیش از حد و افتادن کباب‌ها از روی سیخ می‌شود.

 

دیدگاه‌ها 0

*
*